קראטה קידס - בשביל העתיד

גיורא ברגל, דאן 5, מאמן ילדים ובוגרים:
כמי שהחל את דרכו בקראטה כילד בן 11 ומאז לאורך כל השנים לא חדל להתאמן ולעסוק בתחום זה אני פונה אליכם ילדים, הורים וכל מי שמתעניין כדי לספר לכם על החשיבות והיתרונות בתרגול קראטה בגיל צעיר.

הקארטה תורם לילדים בתחומים המהותיים ביותר:

מבחינה חברתית

ילדים נתונים בלחצים חברתיים תמידיים. לחלקם מציקים, חלקם מעורבים בתגרות ונושא המקובלות החברתית תמיד מציק ומעיב וזה נכון לבנים ובנות. אם ילד מרגיש קצת חלש, או קטן מעט מהילדים האחרים בכיתה, והוא לא ממש יודע מה לעשות או כיצד להשיב ולנהוג, הקראטה יכול לסייע בבניית הביטחון והדימוי העצמי שלו ולשפר באופן משמעותי את הדרך שבה הוא יראה את עצמו ואת הדרך שבה הסביבה והחברים יתייחסו אליו.

קשב וריכוז

בתרגול הקראטה נדרש קשב רב לעצמך וליריבך. מרגע שנרכשה יכולת זו היא מקרינה גם על תחומי חיים אחרים. לכן כושר הריכוז של ילד שמתרגל קראטה ילך ויגבר והמשימות היומיומיות של הכנת שיעורים ולמידה למבחנים תהפוכנה לפשוטות יותר. ילדים “לא רגועים” שמפריעים בבית הספר בזמן השיעור או בהפסקה באמצעות הקראטה ירכשו משמעת עצמית והתחשבות בזולת. ילד שמתאמן בקראטה מוציא את המרץ הרב והאנרגיות שלו באימונים, לומד במהלך הזמן תרגילים חדשים וקשים יותר, משתפר ובסוף כל אימון חוזר הביתה קצת עייף אך בעיקר רגוע מאוד, ערני ושמח.

חיוניות ושמחה

באופן כללי יש הרבה שמחה וכיף באימונים ובסוף כל אימון יוצאים שמחים אפילו אם לפני האימון בכלל לא היה חשק להתאמן, וגם לא היה מצב רוח טוב או שסתם היה יום גרוע. ילדים שמרגישים את עצמם קצת חסרי התלהבות, עצובים לעיתים קרובות או שאין להם כוח לעשות דברים דעו לכם, שהקראטה זה הדבר המושלם עבורכם. לא תאמינו כמה מהר תרגישו שינוי משמעותי בהתנהגות ובהרגשה הכללית שלכם. זה יכול להתחיל כבר לאחר האימון הראשון ובכל אימון תרגישו איך אתם הופכים להיות ילדים יותר ערניים, נמרצים ושמחים.

כבוד לזולת ודרך ארץ

ילד שמתאמן בקראטה נוטל על עצמו סדרה של כללים, כללי ‘הבושידו’ המסורתיים של יפן (הכללים שעל פיהם מצווים היו הסמוראים היפנים לנהוג). ילד כזה יכבד את מוריו, חבריו, הוריו ואת סביבתו יהיה אדיב ונכון לעזור כשצריך. בקראטה אנו לעולם לא מתחילים בקרב ומותר להשתמש בו אך ורק למטרות ברורות של הגנה עצמית שלנו ושל קרובינו. אסור בהחלט להשתמש ביכולות שהקראטה מעניק לנו כדי להתעלל או להתאכזר באחרים. לכן, ילד שמתאמן באופן סדיר בקראטה לא יסתבך בתגרות מיותרות עם ילדים אחרים.

כושר גופני,קואורדינציה, גמישות וכוח

אימוני הקראטה משפרים ומפתחים באופן מתמיד ומשמעותי את היכולות הגופניות השונות. בהתמדה עולים הכושר הגופני, סיבולת לב ריאה, גמישות השרירים וחוזקם וכן רמת התאום בן המוח לשרירים ואברי הגוף.

נחישות ועצמת הנפש

הקראטה באמצעות הדרישות הגבוהות לשלמות התנועה וההקפדה על ביצוע קפדני ומדויק של התרגילים השונים ובמהלך העבודה בזוגות מול יריבים שונים מחנך ומפתח בקרב המתאמן משמעת פנימית, שליטה עצמית, נחישות והתמקדות במטרה תכונות שהן אבני יסוד לבניה של נפש יציבה ואיתנה.

זריזות וחדות החושים והתגובה

אימוני הקראטה מפתחים ומשפרים כוח מתפרץ וזריזות וכן מחדדים את החושים ומהירות התגובה.

תחרויות והשגיות

לבסוף לאלו מכם שאוהבים להתחרות ולהגיע להישגים, בעמותת שוטוקאן קראטה-דו מתקיימות תחרויות שוטפות מספר פעמים בשנה עם פרסים, תעודות גביעים ומדליות.

פעילויות ימי כיף והעשרה

בנוסף מתקיימים ימי העשרה וכיף בהם משתתפים ילדים ומאמנים מכל המועדונים בארץ. בימי העשרה אלו לומדים נושאים מיוחדים כמו להלחם בכלים מסורתיים: נונצ’אקו, חרב ומקל ועד המון דברים מועילים ויפים.
USAIsrael
נגישות